Verhogen aflevergarantie emails in de inbox
Allemaal hebben we in meer of mindere mate last van SPAM. Email providers worden steeds kritischer met emails welke worden ontvangen. Bij geringe afwijkingen kan jouw goed bedoelde email al belanden in de SPAM box van de kandidaat of contactpersoon. Vooral Microsoft email producten zoals hotmail.com, outlook.com zijn hier bijzonder gevoelig voor.
In het ergste geval komt deze zelfs helemaal niet aan omdat de provider de email bij de ingang al heeft onderschept en in quarantaine heeft geplaatst. Een soort van lockdown met avondklok voor de email zeg maar 😉
Vanuit de CATS applicatie verzenden wij namens jouw (lees: domeinnaam + emailadres) de email. Wij zijn echter niet de eigenaar van jouw domeinnaam en emailadres. Door op domeinnaam niveau een code toe te voegen kan je ons officieel toestemming geven dat wij namens jou emails mogen verzenden. De email providers kijken naar deze code. Zodra deze code aanwezig is dan zal de aflevergarantie in de inbox dan ook aanzienlijk toenemen.
Wat dien ik te doen?
Je dient een 3-tal DNS records toe te (laten) voegen aan je domeinnaam instellingen. Doorgaans kan je dit doen bij de partij waar je domeinnaam is geregistreerd. Het is een eenvoudig klusje van circa 5 minuten.
Waar vind ik deze 3 DNS records?
Ga naar administratie –> DNS Records toevoegen
- Vul bovenin je domeinnaam in zonder www. Bijvb. www.mijndomein.nl vul je dan in als mijndomein.nl
- De 3 DNS records worden nu aangemaakt en zijn geldig voor alle huidige en toekomstige emailadressen waarmee je in CATS gebruik maakt om emails mee te verzenden.
- Zorg dat deze gegevens nu ingevuld worden bij je DNS instellingen (deze instellingen kan je vinden/aanpassen bij je provider)
Als alles goed is ingevuld bij de DNS van de provider dan zal dit zichtbaar worden in CATS. Hieronder een voorbeeld van hoe deze records eruit zien in CATS.